Fransa’nın Montpellier kentinde toplu taşıma ücretsiz oldu

Montpellier Belediye Başkanı Michael Delafosse, kentin sakinleri için toplu taşımanın ücretsiz olacağını duyurduğu bir paylaşımda bulundu.

Yayın: 23.12.2023 - 15:57

529 kez okundu

Fransa’nın Montpellier kentinde toplu taşıma ücretsiz oldu

Alınan karar çerçevesinde, Montpellier’de ikamet edenler özel bir kartla toplu taşımayı ücretsiz olarak kullanabilecekler. Ancak turistler ve Montpellier’de ikamet etmeyenler için yolculuk başına 1,60 avro ücret uygulanmaya devam edecek.

Belediye Başkanı Delafosse, 2020 seçim vaadi olarak sunduğu “ücretsiz toplu taşıma” projesini hayata geçirerek, Montpellier’i Avrupa’da toplu taşımanın ücretsiz olduğu üçüncü kent haline getirdi.

Belediye, bu yeni uygulama için finansman sağlamak amacıyla 11’den fazla çalışana sahip olan şirketlere yönelik yeni bir ulaşım vergisi getireceğini bildirdi. Bu adımın, Estonya’nın başkenti Tallinn’de 2013’te ve Lüksemburg’da 2020’de ülke genelinde toplu taşımanın ücretsiz hale getirilmesiyle birlikte atılan benzer adımları takip ettiği belirtildi.

Yorum Yaz

Yorumunuz minimum 10 karakter olmalıdır. (0)

Ziyaretçi olarak yorum yapıyorsun, dilersen Giriş Yap