Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırıyoruz. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz. Veri politikamız ile ilgili aklınıza takılan tüm soruları iletişim formu üzerinden bizlere sorabilirsiniz.
Gündemi yakala, kullanıcıların ve yazarların haberlerini takip et!
Son Dakika
Yemek Tarifleri
Diğer
Gazeteler
Bölgelere Göre
İnteraktif
Bağlantılar
Siyasiler
Bizi Takip Edin
Yayın: 13.01.2024 - 10:58
Güncelleme: 13.01.2024 - 11:26
388 kez okundu
Mitsubishi Ağır Sanayi (MHI) ve Japonya Hava-Uzay Ajansı (JAXA) tarafından geliştirilen H-2A roketi, güneybatıdaki Kagoşima’daki Tanegaşima Uzay Merkezi’nden kalktı ve optik uyduyu taşıdı.
Japonya hükümeti tarafından işletilen Kabine Uydu İstihbarat Merkezi (CSICE) tarafından yönetilen uydunun, “düşman faaliyetlerine karşı kullanılan casus” olarak bilindiği ve yörüngesine başarıyla girdiği belirtildi.
CSICE yetkilisi Yasuda Hiroki, yaptığı açıklamada, bu uydunun Japonya’nın “enformasyon toplama kapasitesi için önemli” olduğunu ve bu sayede ülkenin istihbarat toplama kapasitesinin sürekli destekleneceğini ifade etti.
Hiroki, “Japonya’yı çevreleyen güvenlik ortamının giderek daha şiddetli ve belirsiz hale gelmesi ve doğal afet risklerinin artmasıyla birlikte istihbarat uydularının, dış ilişkilerden savunma ve güvenliğe kadar hayati öneme sahip olduğunu” vurgulayarak, uydunun ulusal güvenlik ve afet müdahale amaçları için kullanılacağını söyledi.
Bu “enformasyon toplama” uydusunun, iki optik sensörü bulunmakla birlikte kötü hava koşullarında bile fotoğraf çekebilme özelliğine sahip olduğu ve benzer tipteki uyduların ilk kez 1998’de, Kuzey Kore’nin balistik füze denemeleri sırasında tanıtıldığı biliniyor.
Yorumunuz minimum 10 karakter olmalıdır. (0)
Ziyaretçi olarak yorum yapıyorsun, dilersen Giriş Yap
Henüz bildirimin bulunmuyor.